جاذبه های گردشگری کیش
نوشته شده توسط : ازیتا

 پارک ساحلی میرمهنا به 2 بخش تقسیم میشود.

اولین مسیر پارک ساحلی میرمهنا از مسجد خاتم تا اسکله ماهیگیری به مساحت 41 هزار متر مربع که در این فاز، مسیر پیاده روی دلپذیری را برای مسافران تور کیش مهیا کرده، وجود آلاچیق ها و محل پخت کباب و پارکینگ، نمازخانه ساحلی، بازار عرب ها، کتابخانه عمومی، بازار ماهی فروشی و مسیر دوچرخه، بوفه و چایخانه برای رفاه و تفریح گردشگران تور کیش میباشد. مسیر بعدی  " بعد از اسکله ماهیگیری تا میدان جاسک " را شامل میشود، در فاز دوم مساحتی حدود 50 هزار متر مربع نزدیک مسجد قدیمی جامع سفین و محله بومیان میباشد و محیطی برای بازی کودکان تعبیه شده است.

پارک ساحلی میرمهنا در ساحل شمالی جزیره زیبای کیش با  اسکله تفریحی جهت ماهیگیری در سال 1385 ایجاد شده است. امتداد پارک ساحلی میرمهنا از مسجد خاتم الانبیاء تا میدان جاسک جای گرفته است که مسافران عزیز تور کیش با ماهی گیری بر روی اسکله پارک ساحلی میرمهنا، لحظاتی شاد و خاطراتی به یاد ماندنی خواهند داشت. در طول اسکله به کمک چهار پله،  گردشگران محترم سوار بر قایق ها می شوند. علاوه بر ماهیگیری در مواقع مجاز و قدم زدن در محوطه و تماشای لاک پشت های آزاد و قایق سواری، گردشگران تور کیش با تماشای مسجد ساحلی خاتم الانبیا، اسکله و پیاده روی در اسکله، میتوانند سفری به یاد ماندنی را برای خود رغم بزنند.

 

 

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش جز جاذبه‌های گردشگری جزیره زیبای کیش است.کشتی یونانی کیش در ۴ مرداد ۱۳۴۵ در نوار غربي جزيره كيش به گِل نشسته و به كشتي يوناني معروف شده است که در سال ۱۳۲۲ توسط شرکت ویلیام همیلتون در گلاسکو ساخته شد.

وزن کشتی در هنگام ساخت ۷۰۶۱ تن و طول آن ۱۳۶ متر اندازه گیری شده است. این کشتی بین مالکان انگلیسی و ایرانی مختلفی چرخیده و مالک آخر این کشتی یک یونانی بود که نام های کشتی یونانی کیش «امپایر ترومپت»، «نچرالیست»، «کوروش پارسی»، «همدان» و در هنگام به گل نشستن «کولا اف» شناخته شده است, همچنان دلیل به گل نشستن این کشتی مشخص نشده است. همواره بعد از توسعه گردشگری, کشتی یونانی کیش یکی از جاذبه‌های دیدنی برای مسافران تور کیش به شمار می‌رود.

 




:: موضوعات مرتبط: تور کیش , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری کیش,بهترین جاذبه های گردشگری کیش, مکان های دیدنی کیش , جاذبه های گردشگری ودیدنی کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: